20 May 2014

Reti masak Tapi Tak Pandai Masak ..???

Penulis : Princes Yuyue Masa : 3:30 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum...

Haii haii heii heii korang sini lah *lambai lambai tangan, uiitt ada yang tersentap ker dengan tajuk entri yuyu kali nih??haaa haaa jangan nak terasa sangat laa, korang mengaku jerr laa tak reti masak... yuyu pun mengaku tak reti masak ..uuweee..bagi yang pandai masak tuh tahniah laa yekk, untung laaa tekak korang boleh rasa makan sedap sedap :) ehhh.. korang jangan salah faham pulak, tajuk entri tuh bukan kata yuyu nih tak pandai masak langsung mean yuyu boleh masak tapi untuk kehendak tekak sendiri jea.. nak masak gulai kawah bagai memang tak pandai laa..kalau setakat gulai ayam tuh boleh lah, masak air siapa tak reti kan??tanak nasi, goreng telur,masak maggie tuh pandai lah *kekadang tuh tak sedap jugak ;)

dulu...time zaman anak dara selalu jugak menyibukkan diri nie kat dapur, buat apa? tengok mak masak jerr..hikhikhik ..aiishhh tapi yuyu ada jugak lah pegang senduk tolong kacau gulai ayam mak buat..itu sebab lah yuyu pandai masak gulai ayam ..huahuahuaa...bila dah berhijrah kat bandar nih duduk pulak dengan abang dan kak ipar memang jarang laa kacau gulai ayam kak ipar masak sebab takut nanti dia bising, hmmm... nanti dia kata penyibuk pulak, kalau kacau mak kita tak apa laa kan..mak kan..marah macam mana sekali pun dia tetap sayang kita :') *tetiba rinduuu mak,aiihh ...

bila dah tukar status tunangan orang, yuyu dah start belajar masak cikit cikit..boleh laa setakat nak singgang ikan, masak lemak cili padi, masak asam pedas, masak merah tapi belum yakin nak bagi korang cuba lagi..heheheee.. takut tak sedap!!!nanti yuyu sedih ....:') dekat dekat nak kawin yuyu selalu masak bawa bekal pergi kerja, bosan dah makan kat kedai.. masak sendiri puas hati ikut suka nak manis kee nak masam kee kalau masin tuh tak ada lah nak bebel dekat tukang masak tuh kan, ..-___-'

haaa... sekarang dah kawin, wehh nasib yuyu memang baik dapat jodoh dengan lelaki yang tak cerewet bak bak makan ni.. hamboii untung sangat, gembira kemain lagi sebab perempuan nih tak pandai masak .. hahahahaa-..-' incik hubby yuyu telan jerr apa yang ada depan mata,asalkan ada pebret dia ...korang nak tahu apa?? jangan terkejut taw ....janji?? hahahaaa malu nak kasi tahu arrr..ok ok.. pebret incik hubby kita budu+tempoyak pastu ulam petai,jering,timun boleh dikatakan semua ulam kampung laa dia suka, haaaa senang tak nak jaga perut dia?? alorrrr sweetnya..... *haaa nampak orang jeles disini -..-'
haaa..yuyu jangan nak perasan sangat lah kekadang tuh dia complain jugak masakan yuyu, sedih nyee ..sok..sok.. time tuh mula laa yuyu makan tak kunyah dah terus telan sebab nak habiskan cepat then lari masuk bilik buat air mata..huahuahuaaa...stress tak ada isteri macam yuyu??? stress kan??tapi incik hubby yuyu tak stress kot, sebab dia selalu pujuk!!!! T____________T

korang pandai tak buat agar agar??korang percaya tak kalau yuyu kata yuyu tak pandai buat agar agar??? *wehh cepat sangat angguk anguk kepala hah, ketuk baru taw ..-,-'.. serius yuyu tak tipu memang yuyu tak reti, dah banyak kali cuba still tak jadi.. :'( walaupun berat tangan nih nak buang dalam tong sampah tapi yuyu tetap buang jugak sambil tutup mata ^_^ .. kelmarin yuyu cuba lagi buat, ada peningkatan tapi tawar pulak..adehhh stress tahap lima dah time tuh tapi makan jugak..rasa macam dah fedup dah nak cuba buat dessert nih, aiishhh susah .. kalau senang macam rebus air kan best mesti yuyu tiap tiap hari buat untuk korang kan...




haaaa... yuyu sentiasa ingat kata kata nih, baru semangat nak masak ..-..-' lagi satu masak dengan penuh keikhlasan, sebab masakan seorang isteri bercampur dengan kasih sayang..masakan akan rasa sedap walaupun sekadar ikan goreng (,')...◕‿◕


No comments: