26 November 2013

Selangkah kedepan

Penulis : Princes Yuyue Masa : 9:00 AM Comments : 0 Labels :
                                                           Assalamualaikum ....

Cepat masa berlalu..sudah 3 bulan lebih yuyu jadi tunangan orang, detik 10.08.13 iaitu hari raya puasa ke3 yuyu sudah dilamar, dengan majlis kecil kecilan sudah menjadi besar besaran pulak. Kedatangan sanak saudara terdekat,jiran tetangga dan belah pihak lelaki . rombongan lelaki datang dalam 30 orang kot, ramai sangat tuu bagi yuyu laa sebab kitaorang just buat majlis kecik kecik jea ..yuyu nak jea ajak ramai ramai tapi kesian kat mak yuyu jea, sebab mak xberapa sihat ..nanti kenduri kahwin pun yuyu buat kecik kecik jugak, bukan kedekut tapi yuyu pikir mak abah yuyu jea..tak nak menyusahkan diorang,kami hanya tunggu kedatangan rombongan lelaki jea .

ehhh...sambung citer pasal tunang okep ..hmmm ..time tunang yuyu make up sendiri jea, lepas zuhur terus tacap muka yang ciut nie ..hikhikhik sila laa muntah yekk ,pihak lelaki datang rumah pukul 3 ptg tapi yuyu make up awal kemain au,bukan excited taw tapi risau takut muka jadi badut ...hahahahahaha....
nasib lerr menjadi jugak tacap nya walaupun simple ... '-' ..

posing dulu sebelum pihak lelaki sampai ...uuweeee

Tunggu dengan penuh debaran,dup dap dup dap ...memula tuu tak terasa pape pun,bila bakal tunang coll cakap dah bertolak, YaAllah time tuu laa jantung nih terasa nk terkeluar oiii ...tangan kaki tak payah cakap lerr sejuk macam duduk dalam peti ice cream  weiiii ...dekat jea rumah laki dengan rumah yuyu,kalau laju tu 15 minit dah sapai.. nak citer cikit nie,bakal tunang yuyu tuu kawan satu sekolah dulu ..hihihihii dah lama dia usha yuyu tapi yuyu tak layan sebab??? biar lerr rahsia ehh ...nanti dah kawin yuyu citer k ^___^

Lepas pihak belah lelaki dengan belah perempuan siap berbincang, mak terus panggil yuyu keluar untuk majlis sarung cincin...melangkah je keluar dari bilik terkejut tengok ramai pihak lelaki memenuhi ruang tamu  ..adehh bertambah ler debaran jantung yuyu nih ..apabila yuyu melintas depan mak, mak terus pesan "yue salam dulu dengan diorang" ..alamakkk perkara yang yuyu duk ingat ingat selama nie terus hilang nasib baik mak tolong ingatkan ..fuhhh ... nasib laa member ofis pernah pesan hari tuu kalau nak salam tuu jangan pulak bontot tuu tertonggeng,duduk ler baru nampak sopan ..hihihihihihi

cium tangan bakal mak mertua ..hikhikhik

bakal menantu laa tuuu ... uuweewee

Alhamdulillah selesai sudah majlis meyarung cincin di jari manis yuyu dan incik tunang ... gembira teramat sebab dia sudah menunaikan janji untuk menjadikan yuyu sebahagian hidup nya ..InsyaAllah kalau ada jodoh yuyu akan menjadi isteri solehah untuk awakk(bakal suami) Amin ..amin..amin

jom tengok gelagat kami adik beradik ...diorang nih suka sesangat syookkk sendiri taw ..hakhakhak

adik kata nya nak testing ...gataiii ..hahahaa

kaka bella yang gedik ..hihihihi

comeii sangat laa tuuu ....uuiiii

si bongsu yang suka buat buat muka alaa alaa karton ...hehehehee

semoga hubungan kami kekal ke jannah ..amin.. amin.. amin..


Okey laaa korang yuyu behenti di sini dulu yekk, nanti kita jupa lagi ..hehehehe
 Doa kan yang baik baik untuk hubungan yuyu dan incik tunang yee 

bye ... sayam koram koram ... ^__________^











24 November 2013

Resepi kek batik

Penulis : Princes Yuyue Masa : 5:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum.....

Banyak banyak kek kat dalam buku resepi, kek batik jea yuyu pandai buat..hihihihiii ..kek batik paling senang kan,biasa laa yuyu bukan nya pandai main masak masak nih..kalau masak masak tanpa gas tuu pandai lerr..hakhak ingat lagi masa kecik kecik dulu yuyu setiap kali weekend mesti kerumah kakak jiran rumah untuk melaksanakan agenda kitorang ..apa lagi main masak masak lerr, kalau tak masak kitaorang main "cikgu cikgu" tahu tak ape tuu?? alaaaa macam cikgu dekat sekolah lee,kakak kakak jadi cikgu yang budak budak tuu anak murid ...hahahahahaaaa....kelakar giler kalau ingat balik kenangan dulu dulu auu..swettt sesangat ..

Hari nie hari sabtu,hmm....incik tunang kerja,nak buat apa kat rumah pun xtahu ..haaaa jom kita main kuali..
Yuyu teringin nak buat kek batik untuk incik tunang yuyu sebab dia tak pernah rasa lagi taw kek batik yuyu. Biasa nya kek coklat jea yuyu buat kat dia, dia tuu hantu kek coklat !! huhu... kalau makan tu dah tak perasan cik tunang dia kat sebelah ...gerammm jea, tarikk telinga baru taw !!! eerrghhhh.....cooppp...tadi yuyu kata pandai buat kek batik jea kan kan?? nie cakap pernah buat kek coklat pulak dah...heheheheheeee.. korang nie apa yang pelik nya, kek coklat pakai tepung segera laaa... sebelah mata jea nak buat nya,anak buah yuyu hak umur 5 tahun  pun pandai lerr setakat nak kacau kacau tuu ...^___^

Okeeee kek batik punya citer ......

hah nie bahan bahan yang korang kena beli...beli k tak ada nya nak buat sendiri benda alah nih ..uuweeeee


biskut marie,milo,telur,susu,butter,esen vanila(tak wajib pun)

Cara cara hendak memprosesnya begini okeh :-

Masukkan seketul butter,sepeket milo(kecik kecik sudah lerr)dengan susu ke dalam kuali/periuk jangan lupa telur seketul yekk .Dan kacau laju laju, kacau jea jangan sampai berketul taw ...boleh pakai dua dua belah tangan yee tak ada masalah.ikut pada keselesaan anda ..hikhikhik ... (susu tuu kalau korang tak suka manis letak 1/2 jea ler)

pastuu kalau nampak bahan tadi dah sebati, korang masuk kan cik marie tu yee(biskut lahh) ... kacau kacau kacau dan kacau ...bila seluruh body cik merie tuh sudah kena kesemua coklat ..tutup api !!

p/s: jangan kacau lama sangat kat atah api takut nanti lembik

Masuk kan dalam loyang/bekas, pastu tekap tekap permukaan biskut tuu guna sudu, kasi dia mampat okeh.. haa biar sampai jadi camgini


cantik tak bekas cik yuyu?? hihihihiii ...

Rasa rasa dah puas hati,masuk dalam peti ais.Dalam 4jam masuk dalam peti ais dan boleh keluarkan. Nak semalaman pom boleh..

p/s:jangan letak terus dalam peti ais,tunggu sejuk cikit baru letak..mak yuyu cakap letak benda panas dalam peti ais nanti peti rosak ..^__^


Okey taraaa...... sudah boleh makan ....


iiishhh...teringat kat adik lelaki yuyu laa sebab dia suka makan kek batik,setiap kali yuyu balik kampung mesti dia suruh buatkan..kalau bulan puasa kan,dia selalu beli kat bazar..walaupun 5inggit seketul (yee ker harga murah macam tuu sekali?? huwaaaaa...)

ehhhh ....lupa pulak dekat incik tunang yuyu, ok lah nak tapau untuk dia bagi dia rasa ..yabedabeduuuu

Byeee korang ...Selamat memcuba !!!




23 November 2013

Angan angan

Penulis : Princes Yuyue Masa : 8:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum .....
                                            bila mood malas menguasai diri nie lah kejean nyaa......

Alaahaiiii lambat nya nak pukul lima,kalau tiba nya hari jumaat perasaan malas nak buat kerja amat amat lah kritikal kan ..biasalah ler esok kan cuti (korang jea yuyu kerja laa,sok sok)

Cepat kan masa berlalu,sekarang dah bulan november esok lusa dah minggu last kita dibulan nie kan.. lagi sebulan nak masuk tahun baru..tak sabar ler korang,hehehee...yuyu asik duduk hitung hari jea taw tapi kan semakin dekat bulan februari 2014 nak muncul semakin berdebar hati yuyu.. tak tahu kenapa,hati ini terasa sayu bila  pikir satu benda..hmm yuyu terpikir juga sudahkah yuyu sudah bersedia fizikal dan mental hendak menjadi seorang isteri kepada bakal suami yuyu nanti... 

tapi lagi sayu bila teringat muka mak abah yuyu..yuyu dah jalankan tanggungjawab dengan sempurna ker kepada mereka?? aduaiiii nak nangis laaa pulak :'(

ok ok...stop stop citer pasai sedih sedih nie ekk .. tutup kes

yuyu teringin sangat nak kahwin tema warna nie taw..
nie ahhh kat bawah nie ...sape tak kenal pasangan nie kan,tipu laaa kalau xkenal kan

YaAllah cantik nya warna hijau zamrud nie ...





yang nie pun cantik kan...comei sesangat Irine  ^_^


tinggal 2bulan lebih jea lagi yuyu nak jejak langkah seperti kawan kawan yuyu tuu,ooppss kawan laa sangat kan,diorang kenal yuyu pun tak..heee.. 
korang....yuyu belum beli lagi tudung untuk akad nikah,pening laa pegi kedai pun xada yang berkenan..
eleh poyo laa kau yuyu xada yang berkenan padahal ada jea yang berkenan tapi mahal kan kan ... hahahahaa (gelak besar)

yuyu nak tudung camni ....pleaseeee nak cari jugak 

tengok hijau nie lagi...iishhhh boleh merah mata tengok lama lama baju nih ...huhuhuhu

agak agak angan angan yuyu menjadi kenyataan ker tidak hah?? hanya yuyu saja yang dapat agak kan ..uuweee ..k ah korang penat ler nak mengadap pc nie lama lama ..
nanti next time yuyu update lagi yee ... tungguuuu 

bye...tQ sudi baca coretan yang xberapa nak power nih ..heee