06 June 2014

Kenapa Aku Takut Kucing ?

Penulis : Princes Yuyue Masa : 11:49 AM Comments : 2 Labels :
Assalamualaikum ...

Kucing ohh kucing....kenapa lah aku takut sangat dengan kucing hah? padahal kucing tuh bukannya harimau ke singa ke yang boleh makan manusia tapi yuyu tetap takut kucing!! yuyu memang takut kucing, tak bermakna yuyu benci kucing, mesti ada orang kata buat apa takut kucing ? pelik !!! kalau orang tak kenal yuyu mesti menyampah kalau tengok yuyu lari nampak kucing, lagi lagi time kat kedai makan .. aiishh kalau kat situ ada kucing jenis nak sangat bermanja dengan yuyu konfem yuyu rela tak makan daripada terus bertepek kat situ!!! kekadang tuh incik hubby marah marah yuyu sebab ikutkan sangat perasaan takut tuh, ehh ehh ehh dia ingat yuyu nak sangat ker takut macam nih?? harrrr tolong lah paham >..<

Kenapalah ketakutan pada kucing nih melampau arr, apa lagi yuyu cuba google .. harrr?? takut kucing adalah satu penyakit?? penyakit yang diberi nama Ailurophobia. ada orang takut kucing disebabkan kisah kisah lampau mungkin pernah kena cakar maut sejuta kali dengan sicomey tuh, mungkin geli dengan bulunya tapi,bagi diri yuyu nih semua tuh tak ada dalam senarai hidup yuyu pun !!! yuyu tak tahu kenapa yuyu takut kucing, bila bertentangan mata dengan sicomey nih memang yaa yuyu jadi takut .. why?? why?? harrrr yuyu merasakan seperti sicomey tuh nak terkam yuyu jerr ... hukhuhkuhk ... aiishh mesti korang gelak besar kan?? lempang kang ..

Heran, kenapa kucing suka sangat dekat dengan orang yang takut dekat dia hah? yuyu cuba cari kepastian, jumpa satu pages tuh bagitahu :
"Ini kerana jika seekor kucing masuk ke dalam sebuah bilik dipenuhi orang. Orang yang sukakan kucing akan memberikan bahasa tubuh yang menjemput kucing untuk digesel dan dimanja. Berbanding si fobia kucing yang akan menunjukkan bahasa tubuh seperti duduk diam, merapatkan tangan dan kaki serta agak kaku posturnya.

Si kucing akan nampak bahasa tubuh serta posisi si fobia kucing adalah sangat kurang faktor mengancam keselamatan, dan akhirnya lebih tertarik kepada mereka untuk diterokai dan disiasat kemudiannya."
kalau pergi rumah siapa siapa yang ada kucing, mungkin untuk kedua kalinya yuyu tak akan pergi dah .. dasyat betul kan, hahahahaa.. ramai orang tanya yuyu kenapa takut kucing??macam yuyu cakap lah yuyu tak tahu, bila tengok kucing yuyu rasa macam tak selesa. rasa macam harimau tenung lagi rela dari kucing yang tenung yuyu ..hahahahaa ..seram betul!!! lagipun yuyu tak pernah pegang langsung kucing ..
bukan yuyu sorang jer takut kucing, semua adik beradik perempuan yuyu takut kucing.. pelik kan?? memang kami tak tahu kenapa!!! 
yuyu dah lama cuba tapi tak boleh jugak, ermmm sedih taw korang doa lah yuyu tak takut kucing dah pasni ehh :')
psstt : yuyu bukan benci kucing atau tak suka kucing, just takut jerr :'(

nasib titew selalu ada penyelamat ketika sicomey nak terkam titew auu ..hihihihi

haaarrrr... jangan pelik kalau yuyu selalu mengalami situasi ini .. hukhukhuk ..sedih ;'(

babai ..mmuahh





2 comments:

sYuhaDa sIdeK said...

hahaha..sampai tercampak beg yerr.. :p
ank ayu nt kompen suka kuching.. =D

Princes Yuyue said...

;)