18 December 2013

Tips Pada Hari Perkahwinan...

Penulis : Princes Yuyue Masa : 1:30 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum....

Uiiitttt japp, yuyu rasa persiapan yuyu nak kahwin belum settle lagi tapi kenapa dah nak update entry pasal tajuk tuu ekkk? hmm....yuyu rasa tak ada masalah kot, saja jerr nak hangat kan lagi perasaan yuyu yang tersangat lah give up saat nie :( pleasssss bagi semangat kat yuyuuuu ....pleaseeeee..... haaaa nie makan dia!!! dushh..dushh..dushh... suka hati jerr nak buat kecoh kat cini kan kan ..T_________T

Errr...setelah segala persiapan majlis perkahwinan korang sudah selesai, kini tiba pulak hari majlis perkahwinan yang korang tunggu tunggu...suka laa tuuu (-_-) Pada hari inilah segala yang dirancang sebelumnya perlu dilaksanakan dan dipastikan berjalan lancar. Sudah semestinya korang sebagai pengantin tidak perlu melakukan semua tugas dan kerja, sebaliknya agih-agihkan kepada petugas-petugas yang telah korang lantik sebelum ini. Letakkan kepercayaan kepada mereka dalam mengendalikan majlis perkahwinan korang. Korang hanya perlu bertenang dan banyakkan memberi senyuman. Sepanjang majlis perkahwinan, korang mungkin akan melalui perkara-perkara yang berikut:

Di awal hari majlis perkahwinan
Sila bangun awal pagi taw hari ini adalah hari penting korang. Tunaikan solat dan mandi sunat supaya badan korang segar. Wangikan badan dengan aroma yang sesuai. Ini akan membantu 'mood' dan perasaan korang untuk menghadapi hari istimewa ini. Jangan abaikan sarapan pagi, bimbang nanti korang tidak selesa kerana perut memulas kelaparan. Periksa baju pengantin dan aksesori yang akan dipakai nanti, pastikan semua tersedia dan dalam keadaan baik. 

Semasa majlis akad pernikahan
Duduk dalam keadaan tenang dan selesa. Banyakkan berdoa dalam hati agar majlis berjalan lancar. Biasanya majlis akad pernikahan akan dimulakan dengan bacaan khutbah nikah oleh kadi. Dengar dengan teliti, jangan sampai tertidur! Untuk pengantin lelaki, usai akad nikah, bersalam-salaman dulu dengan kadi dan orang-orang di sekeliling korang sebelum menunaikan solat sunat syukur. Kemudian, berjumpa dengan pasangan untuk upacara membatalkan air sembahyang. Sarungkan cincin dan serahkan mas kahwin. Pengantin lelaki mungkin akan dipaksa mencium dahi pasangan, jadi pastikan anda boleh melakukannya dengan baik. Kemudian, bersalam-salamanlah dengan semua orang sebelum berarak ke tempat majlis perkahwinan. wahaiii kaum adam tuu jangan nak ketaq lutut sangat ler yeekk ("-')

Semasa majlis perkahwinan
Pastikan korang mengikuti segala acara yang telah dirancangkan. Layan tetamu yang datang dengan baik. Pastikan korang dan pasangan mengekalkan wajah yang berseri-seri sepanjang majlis walaupun kepenatan. Jangan hanya duduk di atas pelamin. Sebaliknya, turun dan beramah-mesra dengan tetamu. Ucapkan terima kasih atas kesudian menghadiri majlis perkahwinan korang.

Di akhir hari majlis perkahwinan
Majlis perkahwinan korang selesai juga akhirnya. Kini, korang bersama-sama dengan pasangan korang..haaa part nie korang suka laa kan,gatai noh.. heee =_= Tunjukkan kasih sayang korang padanya, ambil berat akan semua keperluannya. Temani suami korang untuk bergaul dan beramah-mesra dengan ahli keluarga korang..kot kot lah dia kekok lagi  .."-".. Gembirakan semua orang yang telah membantu untuk majlis perkahwinan korang. Apabila tiba waktu yang sesuai, ajaklah pasangan masuk ke bilik dan nikmati malam pertama korang sebaik-baiknya. cewahhh....tersengeh sengeh macam dah rupa kerang busuk ...yuhuuuuu...... T________T
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
lagiii 44 hari ....yahuuu yabedabeduuuu...

k..bai (",)



No comments: