13 December 2013

Saat ini merindui dirinya...

Penulis : Princes Yuyue Masa : 7:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum....

Entry kali nie cerita sedih cikit, hari ini 12.12.13 genap lah seminggu arwah nenek yuyu meninggalkan kami semua...sedih,sebak,pilu semua ada lah saat teringatkan arwah..arwah seorang yang terlalu baik untuk kami semua,dia tidak pernah kedekut atau berkira dengan apa yang dia bagi pada kami..Kekadang tuu ada jugak yuyu adik beradik terasa dengan sikap pilih kasih nenek,tapi kami tak terlalu ambik hati sebab kami tahu nenek tak ada niat pun nak buat camtu kan..."-' pilih kasih dengan siapa tuu biarlah rahsia ea,tak nak lah citer sebab kami tak pernah simpan dalam hati pun..hikhik

Pada suatu pagi 6.15am yuyu masih nyekyak tidur tunggu alarm jam berbunyi..krek..krekk jam 6.30am untuk bangun solat subuh, mak oiii lewat nyerr bangun???hihihihii...sekali sekala yerr time ngantuk sesangat jerr  ^-'  biasa pukul 6am dah siap solat taw (masuk lif tekan sendiri nampak) hahahahaaa.. Disaat yuyu lena tidur sambil peluk bantal busuk,telifon yuyu berbunyi tertera nama "adik pika"..uiishhh apasal budak laki nie call pepagi nih,tak pernah pernah pun call pepagi aku !! sebelum tekan butang nak jawab tuu sempat lagi yuyu bermonolog "ehhh budak nie salah tekan no aku ker apa nih??" ehhh tak kan kot.." ehhh ker ada pape nih..." adoiii laaa berapa banyak "ehhh" ler ko nie yuyu...angkat tepom tu tidak...dishhh dishhh suara dari kotak fikiran yuyu bersuara..ok ok aku angkat!!

yuyu : helllooo....
adik : yuu mok(nenek) tenat dah...
yuyu : hah..mok ker mek(emak) ...??
adik : mok laaa...(sambil sambil sedu sedan suara nyerr)
yuyu : huwaaaaa.....blaa..blaa...(macam macam laa yuyu tanya tak kan nak taip jugak, nanti tak pasal pasal             jadi karangan berdialog pulak...)

Lepas habis cakap dengan adik, yuyu pergi bilik air ambil wuduk hendak solat subuh...yuyu rasa saat tuh solat yuyu tak kusyuk dah...hihihii ..korang faham faham lerr yekkk .."-"
tak sampai pun 5minit adik call lagi cakap nenek dah tak ada ...YaAllah saat tuu yuyu rasa macam nak pengsan tapi yuyu sabar,kuat kan semangat ..tanpa berlengah kami adik beradik,cucu cucu nenek semua yang tinggal kat Shah Alam berbincang dan dengan kata sepakat kami bertolak balik ke kampung...

Sedihhhhh sesangat yuyu tak sempat nak tengok arwah untuk terakir kalinya...sok..sok..sok... tapi tak apalah yuyu doakan semoga arwah ditempat kan dikalangan orang orang yang beriman...Al-fatihah

kat sini ada beberapa ketul gambar arwah...yuyu tak boleh nak tengok lama lama terasa sangat kehilangan diaa ..:'(















Ya Allah, ampunilah dia, kasihilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah tempatnya, luaskanlah tempat masuknya, mandikanlah dia dengan air, salju dan embun. Sucikanlah dia dari segala kesalahan sebagaimana pakaian disucikan dari najis. Gantikan untuknya rumah yang lebih baik dari rumahnya, gantikan untuknya keluarga yang lebih baik dari keluarganya,masukkanlah ke dalam syurga dan lindungilah dia dari azab kubur dan azab neraka.Amin..amin..amin 

No comments: