04 December 2013

Suka Duka Hidup Merantau Selama 5tahun

Penulis : Princes Yuyue Masa : 8:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum....

Tinggal beberapa ketul jer lagi nombor nombor calender disember2013 hendak meninggalkan kita semua.. Calender 2013 akan yuyu ganti dengan calender 2014 di atas meja yuyu nie .. tahun 2013 banyak suka duka dan pengalaman yuyu dapat, tapi 2014 lagi bermakna untuk yuyu ..uuweee

Sedar tak sedar sudah 5tahun lebih dah yuyu hidup merantau,jauh dengan mak abah yuyu,jauh dengan adik adik yuyu dan seangkatan dengan nya laa yekk ..'-'

Yang Pahit bagai hempedu :
i) kemalangan ....
kenangan pahit yuyu di tahun 2008, masa mula mula yuyu nak mencari rezeki di Shah Alam dan baru baru yuyu dapat motor baru hasil titik peluh yuyu kerja. yuyu telah menjadi mangsa langgar oleh sebuah kereta arah bertentangan, yuyu ingat lagi masa tu yuyu nak pegi hantar adik kerja tanpa membawa dokumen taw henset pom yuyu tak bawa ..huhuhu ..yang tersangat sangat lah penting iaitu 'lesen' pun yuyu tak ada taw ^-' adoiii time tu memang sakit arr camner nak saman yang bersalah tu kan kalau lesen tak ada ..sok..sok ..sok
nasib laa kami tak teruk sangat, yang teruk nya cik putih yuyu laa (BKB4688) ..yuyu menangis kemain lagi bila tengok cik putih teruk kena rempuh ..:'(

satu lagi peristiwa hitam nie berlaku tahun 2011, yuyu bersama dengan anak buah yuyu..tika tuu dia kecik lagi baru 4tahun ..huhuhu ...dengan cik putih jugak, haaa yang nie yuyu kecuaian sendiri sebab masuk lubang ..sampai sekarang nampak lubang kat jalan mesti ketaq lutut..takutttt ...disebabkan peristiwa nie ada manusia yang salahkan yuyu, tapi tak apalah tuh hak dia nak kata apa pun dekat yuyu kan. yuyu buat pekak telinga jer,kalau tak tahan sangat yuyu tepom mak,adik,kakak yuyu mengadu laa kat dorang..baru laa rasa tenang .. okeh laa tak nak citer benda nih, benda dah berlalu kan kan ..peace yoo
minah rempit jatuh motor..malu!!! lirik lagu anak buah yuyu ..hihihihi

ii) berat badan naik...
haaa....berat yuyu sebenarnya tak pernah lebih pom 45kg taw, tapi bila yuyu mula kerja dekat pasaraya berat yuyu naik sampai 5kg .. korang rasa tak melampau pom kan, alaaa 5kg jerr?? ingat kan 10 ker 20 kerr ..helloo i dont like okeh !! hihihihi ...bukan yuyu suka kurus tapi yuyu suka nampak yuyu kecik .. muntah bluek bluekk koo .. berat yuyu naik tu sebab yuyu kerja tak banyak berjalan, pastu balik kerja dekat dekat pukul 11malam. balik jer makan nasi, makan berat berat pastuu tidur .. apa lagi bersuka ria laa si lemak tu bergayut kat lengan,pipi,paha yuyu nie ...yang syokk nyerr bontot nampak besar weiii ...maluuuuu


iii) pekerjaan silih berganti...
bila dah mula behenti kerja mesti kerja baru tak lekak kan,maksud nye asyik nak tukar kerja jerr ..huhuhu.. selama 5tahun duk cini yuyu dah 6kali tukar kerja..harap harap yang ke6 nie kekal ler yea ..Amin ..terasa sakit dan terbeban sesangat time nak cari kerja, tuh laa dengan asyik tukar kerja kan banyak pengalaman yang yuyu dapat taw,yuyu terasa matang dalam membuat keputusan tentang pekerjaan. Alhamdulillah rezeki yuyu dekat tempat sekarang  murah sangat, tq bosss ...^-'



Yang Manis bagai madu :
i) jumpa incik tunang...
kenangan sweet sweet sour ler korang kan kalau bak cinta cintun nie kan, hahahahaaa.. dekat Shah Alam laa yuyu jumpa balik kawan yuyu nie, lepas habis alam persekolahan kita semua ikut arah tuju masing masing. dengan incik tunang yuyu nie dah lama kenal tapi kitaorang rapat kejap jea masa form3 jer pastu dah tak rapat atas sebab sebab yang kami sendiri cipta,cewahhhh gitu ...bila terpisah lama kami pun terjumpa dekat cini ..so, tercipta lah kenangan terindah ..ewah ewah..


ii) dapat tunggang cik comey...
setiap orang mesti nak memiliki kereta sendiri kan, macam yuyu lerr nak sangat kereta sendiri lesen dah lama ambik tapi kereta nya bertahun jugak lah nak dapat .Dengan bekerja tempat sekarang laa rezeki yuyu murah, so akhirnya yuyu dapat jugak merealisasi impian nie .awal bulan april tahun nie yuyu dapat sebijik princess blue ..wakakaka


iii) dapat ramai kawan baru...
sejak merantau di bandar nie, yuyu banyak hidup berdikari walaupun mula mula datang yuyu tinggal dengan abang yuyu.. akhirnya yuyu mengambil keputusan untuk hidup sendiri dengan menyewa rumah dengan kawan opis, walaupun abang rasa berat hati nak bagi tapi yuyu tetap jugak berkeras nak keluar ...degil kang ..hahahaa..kat cini yuyu ramai kawan baru, dalam ramai ramai tuu ada jugak laa yang yuyu tak berapa rapat. Dah asyik tukar kerja kan dulu so,ramai lerr kawan "-' 

antara gadis gadis melayu terakhir.....Impian Suasa Abadi Sdn Bhd



nie haaa budak budak lelaki yang sangat sporting and giler giler auuu
-tengah tengah yang duduk berbaju oren tuu lerr bos yuyu,sempoi kan en.isa nih...




jalan jalan di Melaka lepas program family day ....;)



pertandingan siapa cepat habis makan buah epal ...kelakor sesangat tengok bapak budak nie



muka staf yang suka makan ... lebih lebih kalau yang orang belanja kan ..



nie diaa housemate yuyu..suka duka pasal mencari rumah dengan mek nie ler yek



jejaka perasan hensen uiii....wakakakakaa


InsyaAllah tahun 2014 nanti kenangan lebih manis yuyu dapat, walaupun dia pahit yuyu tak akan lupakan .. yang pahit mengajar kita lebih kuat dan tabah, yang manis membuat kan kita sentiasa bahagia ..cewahhh











No comments: