02 July 2014

Rindu Mak, Rindu Masakan Mak ....

Penulis : Princes Yuyue Masa : 3:58 PM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum....

auucakkk ... harrr apa yang membuat kan korang rinduu mak korang? mesti banyak kan tak cukup ruang kalau yuyu mention semua dekat sini (*_*) tapi salah satu yang membuatkan yuyu rindu mak yuyu adalah masakan dia, bila teringat mesti meleleh air luir ..hihihi.. pastu satu lagi sikap buruk yuyu, kalau yuyu teringin nak makan apa apa kan mesti yuyu nangis .. tahu tak kenapa? cuba teka ... hmmm.. salah!! sebab mak pasti akan penuhi permintaan yuyu tuh .. *nampak sangat anak manja kan ^_^ ..lagi lagi dibulan puasa perasaan rindu dekat mak makin menggunung, rasa tak tertahan tak boleh nak luah dengan kata kata *lap air mata .. nampak gaya nya sehari jea yuyu berbuka puasa dengan family yuyu dekat kampung, satu hari lagi dirumah mertua ..sedih sangat sangat tak dapat balik kampung buat masa terdekat nih ..:'(

tahu tak kenapa kita sentiasa cakap masakan mak kita paling sedap? sebab.....mak kita masak dengan penuh kasih sayang, umpama kasih sayang nya diadun bersama dengan bahan bahan masakan tuh ..(,') .. orang lain tak boleh lawan masakan mak kita, sedangkan orang lain makan rasa biasa biasa saja T__T tapi kita rasa masakan tuh yang paling sedap didunia nih ..uuweee

setiap kali balik kampung mak mesti masak ikan patin masak tempoyak, setiap kali tuh jugak lah yuyu tengok cara mak masak sebijik yuyu ikut cara mak bila teringin nak makan .. tapiii...............tak sama rasa macam mak masak, sedih ...sok..sok..sok..dimana salah yuyu?? hmmmm .... mungkin kasih sayang !!! yesss


sumber : cik google


ooouuuwwww ..... tak terkira berapa kali tertelan air liur bila tengok nih, tak boleh tengok lama lama nanti tak pasal pasal batal puasa ..*_____*



No comments: