03 July 2014

Rezeki Susah Nak Masuk ??

Penulis : Princes Yuyue Masa : 9:27 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum ...

peepppss ... alhamdulillah hari nie masuk hari ke lima kita umat islam berpuasa, semoga Allah panjangkan umur dan memberi kesihatan yang baik kepada kita untuk beribadat kepadaNya ..InsyaAllah .. ada orang tak puasa ker? hmmm... okay okay yuyu asyik tanya soalan sama jea kan, eh? berbalik kepada tajuk kat atah tuh *sambil dongak atas -..- harrrr... korang rezeki nih bukan sahaja dalam bentuk wang tapi kebahagian jugak adalah rezeki, peluang sambung study pun rezeki taw ..peluang kerja, anak, jodoh semua tuh rezeki.. so, bersyukur lah dengan apa yang kita perolehi setiap hari *______*

Antara sebab mengapa REZEKI SUSAH NAK MASUK ::
1. Gemar mengungkit-ungkit pemberian
2. Asyik mencanang perihal duit yg tidak cukup untuk urusan itu dan ini.
3. Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit
4. Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik
5. Riak bila bersedekah
6. Banyak berbuat maksiat/kemungkaran
7. Tidak/kurang beristighfar
8. Tidak bersyukur/banyak mengeluh
Ada juga yang berbuat kemungkaran tetapi tetap memperoleh rezeki yang melimpah ruah. Tapi ketahuilah itu nikmat yang paling azab di kemudian hari dan ia dipanggil 'istidraj'. wallahua'lam.


No comments: