09 December 2014

MLM / Networking Menipu?? But Not MVM ..!!!

Penulis : Princes Yuyue Masa : 10:49 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum ...

kalau org kata MLM/Networking menipu,balas balik gini
Jendol : Aku tak suka MLM..piramid..untungkan org atas je..tipu je lebih.
Amin : Kalu gitu ko jangan keja la.
Jendol : Nape plak??
Amin : ko dalam dunia MLM la tu..
Jendol : Mana ada MLM dalam makan gaji.
Amin : Ko jawab soalan aku. Tokey ko brape org?
Jendol : Tokey aku satu orang la.
Amin : Manager?
Jendol : Ada 3 org..department berbeza.
Amin: Supervisor??
Jendol : Ada ramai gak.. dlm 10-20 org..
Amin : Pekerja macam ko?
Jendol : Ada dalam 200 org.
Amin : dah tu ko dah boleh fikir??
Jendol : ????? (Hati bengkek jer)..Perbualan terhenti seketika..
Amin : kat kilang ko sapa gaji paling besar?
Jendol : Manager la..
Amin : Ko rasa paling kaya sapa?
Jendol : Tokey kilang la.
Amin : Ko kerja kat situ boleh kaya macam tokey kilang tu?
Jendol : tak boleh la.
Amin : Itu bezanya dengan bisnes MLMnetworking..
Sapa rajin dia la kaya. Kalu aku upline ko pun tapi malas buat kerja dan ko buat kerja sungguh2..
ko la byk duit berbanding aku.Lagi satu ko kna faham. MLM tu MultilevelMarketing. Ia konsep perniagaan yang diiktiraf seluruh dunia.
Ramai orang biasa jd luar biasa sbb bljr untuk berubah bukan asyik kondem dan beri alasan.
MLM tak tipu org,.. Yang tipu org dan buat ramai negatif tentang MLM adalah org yang x bertanggungjawab dan pentingkn diri sendiri.MLM konvensional x boleh buat org biasa jd kaya dan berjaya.
MLM networking kini sebaliknya. Lainkali belajar ilmunya sblum kondem mcm2 sbb yg rugi nnt diri ko sendiri..
Moralnya:Belajar dan cari ilmu bru cakap.
Cakap takde ilmu ibarat tin kosong. Bila diketuk bunyi je lebih tapi isi tarak..Langsung xleh pakai.
jangan terasa...just sharing2

p/s: berminat nak ubah kehidupan anda sekarang?? meh wasap yuyu 011.2130.6045

No comments: