24 November 2013

Resepi kek batik

Penulis : Princes Yuyue Masa : 5:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum.....

Banyak banyak kek kat dalam buku resepi, kek batik jea yuyu pandai buat..hihihihiii ..kek batik paling senang kan,biasa laa yuyu bukan nya pandai main masak masak nih..kalau masak masak tanpa gas tuu pandai lerr..hakhak ingat lagi masa kecik kecik dulu yuyu setiap kali weekend mesti kerumah kakak jiran rumah untuk melaksanakan agenda kitorang ..apa lagi main masak masak lerr, kalau tak masak kitaorang main "cikgu cikgu" tahu tak ape tuu?? alaaaa macam cikgu dekat sekolah lee,kakak kakak jadi cikgu yang budak budak tuu anak murid ...hahahahahaaaa....kelakar giler kalau ingat balik kenangan dulu dulu auu..swettt sesangat ..

Hari nie hari sabtu,hmm....incik tunang kerja,nak buat apa kat rumah pun xtahu ..haaaa jom kita main kuali..
Yuyu teringin nak buat kek batik untuk incik tunang yuyu sebab dia tak pernah rasa lagi taw kek batik yuyu. Biasa nya kek coklat jea yuyu buat kat dia, dia tuu hantu kek coklat !! huhu... kalau makan tu dah tak perasan cik tunang dia kat sebelah ...gerammm jea, tarikk telinga baru taw !!! eerrghhhh.....cooppp...tadi yuyu kata pandai buat kek batik jea kan kan?? nie cakap pernah buat kek coklat pulak dah...heheheheheeee.. korang nie apa yang pelik nya, kek coklat pakai tepung segera laaa... sebelah mata jea nak buat nya,anak buah yuyu hak umur 5 tahun  pun pandai lerr setakat nak kacau kacau tuu ...^___^

Okeeee kek batik punya citer ......

hah nie bahan bahan yang korang kena beli...beli k tak ada nya nak buat sendiri benda alah nih ..uuweeeee


biskut marie,milo,telur,susu,butter,esen vanila(tak wajib pun)

Cara cara hendak memprosesnya begini okeh :-

Masukkan seketul butter,sepeket milo(kecik kecik sudah lerr)dengan susu ke dalam kuali/periuk jangan lupa telur seketul yekk .Dan kacau laju laju, kacau jea jangan sampai berketul taw ...boleh pakai dua dua belah tangan yee tak ada masalah.ikut pada keselesaan anda ..hikhikhik ... (susu tuu kalau korang tak suka manis letak 1/2 jea ler)

pastuu kalau nampak bahan tadi dah sebati, korang masuk kan cik marie tu yee(biskut lahh) ... kacau kacau kacau dan kacau ...bila seluruh body cik merie tuh sudah kena kesemua coklat ..tutup api !!

p/s: jangan kacau lama sangat kat atah api takut nanti lembik

Masuk kan dalam loyang/bekas, pastu tekap tekap permukaan biskut tuu guna sudu, kasi dia mampat okeh.. haa biar sampai jadi camgini


cantik tak bekas cik yuyu?? hihihihiii ...

Rasa rasa dah puas hati,masuk dalam peti ais.Dalam 4jam masuk dalam peti ais dan boleh keluarkan. Nak semalaman pom boleh..

p/s:jangan letak terus dalam peti ais,tunggu sejuk cikit baru letak..mak yuyu cakap letak benda panas dalam peti ais nanti peti rosak ..^__^


Okey taraaa...... sudah boleh makan ....


iiishhh...teringat kat adik lelaki yuyu laa sebab dia suka makan kek batik,setiap kali yuyu balik kampung mesti dia suruh buatkan..kalau bulan puasa kan,dia selalu beli kat bazar..walaupun 5inggit seketul (yee ker harga murah macam tuu sekali?? huwaaaaa...)

ehhhh ....lupa pulak dekat incik tunang yuyu, ok lah nak tapau untuk dia bagi dia rasa ..yabedabeduuuu

Byeee korang ...Selamat memcuba !!!




No comments: