20 May 2014

Reti masak Tapi Tak Pandai Masak ..???

Penulis : Unknown Masa : 3:30 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum...

Haii haii heii heii korang sini lah *lambai lambai tangan, uiitt ada yang tersentap ker dengan tajuk entri yuyu kali nih??haaa haaa jangan nak terasa sangat laa, korang mengaku jerr laa tak reti masak... yuyu pun mengaku tak reti masak ..uuweee..bagi yang pandai masak tuh tahniah laa yekk, untung laaa tekak korang boleh rasa makan sedap sedap :) ehhh.. korang jangan salah faham pulak, tajuk entri tuh bukan kata yuyu nih tak pandai masak langsung mean yuyu boleh masak tapi untuk kehendak tekak sendiri jea.. nak masak gulai kawah bagai memang tak pandai laa..kalau setakat gulai ayam tuh boleh lah, masak air siapa tak reti kan??tanak nasi, goreng telur,masak maggie tuh pandai lah *kekadang tuh tak sedap jugak ;)

dulu...time zaman anak dara selalu jugak menyibukkan diri nie kat dapur, buat apa? tengok mak masak jerr..hikhikhik ..aiishhh tapi yuyu ada jugak lah pegang senduk tolong kacau gulai ayam mak buat..itu sebab lah yuyu pandai masak gulai ayam ..huahuahuaa...bila dah berhijrah kat bandar nih duduk pulak dengan abang dan kak ipar memang jarang laa kacau gulai ayam kak ipar masak sebab takut nanti dia bising, hmmm... nanti dia kata penyibuk pulak, kalau kacau mak kita tak apa laa kan..mak kan..marah macam mana sekali pun dia tetap sayang kita :') *tetiba rinduuu mak,aiihh ...

bila dah tukar status tunangan orang, yuyu dah start belajar masak cikit cikit..boleh laa setakat nak singgang ikan, masak lemak cili padi, masak asam pedas, masak merah tapi belum yakin nak bagi korang cuba lagi..heheheee.. takut tak sedap!!!nanti yuyu sedih ....:') dekat dekat nak kawin yuyu selalu masak bawa bekal pergi kerja, bosan dah makan kat kedai.. masak sendiri puas hati ikut suka nak manis kee nak masam kee kalau masin tuh tak ada lah nak bebel dekat tukang masak tuh kan, ..-___-'

haaa... sekarang dah kawin, wehh nasib yuyu memang baik dapat jodoh dengan lelaki yang tak cerewet bak bak makan ni.. hamboii untung sangat, gembira kemain lagi sebab perempuan nih tak pandai masak .. hahahahaa-..-' incik hubby yuyu telan jerr apa yang ada depan mata,asalkan ada pebret dia ...korang nak tahu apa?? jangan terkejut taw ....janji?? hahahaaa malu nak kasi tahu arrr..ok ok.. pebret incik hubby kita budu+tempoyak pastu ulam petai,jering,timun boleh dikatakan semua ulam kampung laa dia suka, haaaa senang tak nak jaga perut dia?? alorrrr sweetnya..... *haaa nampak orang jeles disini -..-'
haaa..yuyu jangan nak perasan sangat lah kekadang tuh dia complain jugak masakan yuyu, sedih nyee ..sok..sok.. time tuh mula laa yuyu makan tak kunyah dah terus telan sebab nak habiskan cepat then lari masuk bilik buat air mata..huahuahuaaa...stress tak ada isteri macam yuyu??? stress kan??tapi incik hubby yuyu tak stress kot, sebab dia selalu pujuk!!!! T____________T

korang pandai tak buat agar agar??korang percaya tak kalau yuyu kata yuyu tak pandai buat agar agar??? *wehh cepat sangat angguk anguk kepala hah, ketuk baru taw ..-,-'.. serius yuyu tak tipu memang yuyu tak reti, dah banyak kali cuba still tak jadi.. :'( walaupun berat tangan nih nak buang dalam tong sampah tapi yuyu tetap buang jugak sambil tutup mata ^_^ .. kelmarin yuyu cuba lagi buat, ada peningkatan tapi tawar pulak..adehhh stress tahap lima dah time tuh tapi makan jugak..rasa macam dah fedup dah nak cuba buat dessert nih, aiishhh susah .. kalau senang macam rebus air kan best mesti yuyu tiap tiap hari buat untuk korang kan...




haaaa... yuyu sentiasa ingat kata kata nih, baru semangat nak masak ..-..-' lagi satu masak dengan penuh keikhlasan, sebab masakan seorang isteri bercampur dengan kasih sayang..masakan akan rasa sedap walaupun sekadar ikan goreng (,')...◕‿◕


19 May 2014

Aku, Kamu Dan Mereka ...

Penulis : Unknown Masa : 12:30 PM Comments : Labels :
Assalamualaikum...

hello..peepss

exceli yuyu tak tahu nak post apa benda tapi yuyu nak cakap yang yuyu rinduuuu dekat sorang kawan yuyu nih, last jumpa dia masa wedding yuyu.. kawan yang lain pun last jumpa time tuh jugak tapi kami still contact dalam facebook, wasap, wechat, instagram.. aishhh rasa rasa tak cukup ruang nak mention semua nih, semua nya dihujung jari..eh? tapi kawan yuyu yang sorang nih tak layan semua tuh, dia sihat kee sakit kee susah untuk kami kesan -,-' kami berharap dia berada dalam keadaan sihat sentiasa, semoga Allah sentiasa menjaga dia selalu..:(

ingat lagi tahun 2007, masa tuh kami semua dah habis alam persekolahan dan terpaksa berpisah. semua nya ikut hala tuju masing masing tapi kami tak pernah putus kawan still berhubung, tetiba kami mendapat berita yang kawan kami sorang nih masuk hospital suspek paru paru berair, YaAllah time tuh yuyu dan kawan kawan sedih sangat sangat.. selama 4 tahun kami berkawan, banyak suka duka kami bersama tapi hari tuh dia tanggung duka seorang diri.. tapi kami pasti dan yakin yang dia boleh harungi semua tuh sebab dia kuat!! ya chik kuat!!! alhamdulillah sekarang dia dah sihat -______-'

suatu ketika dulu, setiap masa terisi..ada sahaja masa yang terluang kami pasti akan guna sebaik yang mungkin, dikala ini yuyu tersenyum sendiri terkenang kenangan kita bersama, demi Allah yuyu teramat merindui kamu..rindu sangat, air mata tidak tertanggung lagi.. :'( memang betul yuyu dah kawin, bila dah kawin memang dah tak boleh nak join kamu ker?? banyak cerita kamu tak cerita kat yuyu dah kan.... yaa suami yang utama, tapi kamu adalah kedua bagi yuyu.. kalau yuyu touching nga suami yuyu nanti yuyu nak nangis kat bahu siapa?? jangan laa korang pinggirkan yuyu eh??

haaa... dua bulan lagi sue dah nak nak kawin, so yuyu dah ada geng laa, hahahahaaa... time tuh yuyu dah tak touching dah kalau korang nak sisihkan yuyu sebab sue sama status dengan yuyu kan..hmmm...ntah ntah sue pun dah tak nak kawan yuyu sebab dia dah ada suami,:( nanti dua bulan selepas sue, kak pulak kawin.. alooorrr mesti kita jarang dah boleh dating sama sama macam dulu dulu kan?? ermmm... kita sama sama doa ehh semoga perhubungan persahabatan kita kekal selamanya..amin...

Long, Angah, Kak, Chik, Sue nama nama yang selalu menceriakan hidup adik(yuyu), tanpa kamu adik mungkin tak sekuat ini.. kamu amat bererti dalam hidup adik ..rinduuu nya....

Long : dalam geng kami dia laa yang paling tua, lahir pada bulan satu sebab tuh gelarannya long ..hihihi..orang nya putih melepak,kalah yuyu auu.. yuyu tak pernah tengok dia badmood, muka dia sentiasa senyum dikala dia sedih ..rumah dia sebelah rumah yuyu, dia lah teman yuyu disekolah, dia lah teman yuyu time pergi mengaji Quran.. aiishh rinduu nya saat makan ice crean lepas habis mengaji :'(

Angah : yang nie lahir bulan tujuh, orang nya lemah lembut, sopan santun, pemalu semua nya cukup pakej perempuan melayu terakhir arr..ramai lelaki suka kacau dia sebab dia tak pernah marah..hihiihii.. haaa yang nih suka pendam masalah sendiri, dia tak pernah susahkan kami dengan masalah dia..kekadang tuh kami korek jugak sampai dapat..huh memang tak akan berjaya punya !!! memang dia simpan masalah tuh ketat ketat :(

Kak : sahabat yang selalu bersama yuyu, dalam geng kami dia lah mulut paling bising.. kalau dia tak ada memang senyap group kami.. banyak rahsia dia dalam poket yuyu auu, tapi yuyu simpan rahsia tuh dalam peti besi punya tak ada siapa boleh curik... -..-' masa yuyu bersedih dia selalu ada bersama, dia lah yang selalu marah yuyu sebab tak nak makan ubat..dia memang paham perangai yuyu..time demam yuyu tak perlu kan ubat tapi yuyu perlukan pelukan :'( rinduuuu sangat saat tuh ... dia dah nak kawin dah, alhamdulillah jodoh dia dengan boyfrenz form4 lagi auu...bayangkan 11 tahun bercinta akhirnya bersatu jugak, korang ingat dalam masa 11 tahun tuh tak ada dugaan ker?? yaa ampun banyak sangat sangat, hampir hampir kawan yuyu nih nak give up tapi dia memang kuat!!! yuyu respect arr kat dia ..uuhhhppp

Chik : sekarang nih yuyu duk rinduu dekat budak nih laa, menyepi terus dia sampai sekarang.. apa sekarang dia buat ye? berharap sangat dia sihat... yuyu risau kalau dia tak sihat dia memang tak akan susahkan kami, Engkau lindungilah dia.. dia nih sebijik perangai macam angah, suka pendam masalah sorang sorang.. dulu dia clash dengan boyfrenz pun tak cakap kat kami, sampai hati kan :'( tapi kami tak pernah salahkan dia, kami tahu mesti ada sebab kenapa dia buat macam tuh kan .. ramai orang sayang dia, dia tak pernah buat orang terasa hati dengan dia..kalau lah yuyu macam dia...hmmm tenang hidup nih!!!huawaaaaa...

Sue : haaaa... yang nih orang nya kecik molek, pendek dia lagi dari yuyu *ehhh terlebih perasan tinggi pulak.. dia nih kacukan siam, patut arrr muka dia comel lain macam..tsskk..dulu dia selalu cerita dengan yuyu kawan dengan siapa,couple dengan siapa..tapi sekarang???hmmm.... dah tak share dah semua tuh!!! sedih.... *aiihh apa nih aku nak bizi body sangat nih!!! ok, dua bulan lagi dia dah nak kawin, bakal suami dia yuyu tak kenal pun... tak apalah asalkan dia bahagia, yuyu sentiasa doakan kebahagian kawan kawan yuyu walaupun yuyu ada terasa hati cikit *aiiishhh dah lupa dah...sekarang dah baik dah :)
sue....adik sayang sue walaupun kita tak rapat macam dulu!!! adik rinduuuu sangat nak story dengan sue macam sekolah sekolah dulu, asal cikgu tak masuk mesti ada jee citer kita kan.. satu hari pun tak cukup nak habiskan satu citer tuh kan... *panjangggggg sangat ceritanya :)

haaaaa... yang bongsu tuh siapa lagi kalau bukan yuyu kan? memang sesuai sangat laa yuyu adik yang bongsu sebab perangai manja terlebih santan!!!!hikhikhik

psst: yuyu sayang kamu, yuyu berharap suatu hari nanti kita akan berkumpul semula..InsyaAllah ..amin


sekian, babai ... mmuahh





17 May 2014

Nak Bagi Hadiah apa ???

Penulis : Unknown Masa : 5:30 AM Comments : Labels :
Assalamualaikum ......

Alahaiii kepala pusing duk pikir nak bagi hadiah apa dekat adik kesayangan yuyu sorang tuh, hari jadi nya 14.5 hari tuu tapi dia tuntut jugak nak hadiah ..aiishhh yuyu tak tahu nak kasi apa?? nak bagi baju kee??aishh dia tuh cerewet kemain lagi kalau bak bak pakaian nih,:( bagi bear?? dia bukan jiwa gebu macam yuyu yang minat giler dekat bear.. hmmmm...... *tangan atas dahi

exceli kakak dia nih tak ingat pun tarikh bestday adiknya just ingat bulan jerr, huwaaa... biasa lah banyak benda nak kena ingat kan lagi lagi no plat kereta kan kan.. hihihihiii.. yuyu nih susah sikit nak ingat nombor, nombor telefon boyfrenz pun mengambil masa bertahun baru boleh ingat.. nak nak kalau nombor yang memang susah nak ingat!!! -,-'

korang ada idea tak nak bagi apa??? help me !!!! seminggu lebih jea ada masa nak usha, hujung bulan dah nak balik kampung dah, kalau balik kampung tanpa hadiah mesti dia touching kan.. alooor yuyu tak nak dia sedih sedih... now, kena heret jugak incik hubby weekend nie cari hadiah untuk adik!!! janji ..

psst: dik mesti kamu baca kan blog yuyu, mesti kamu kembang semangkuk ann... uuwekkk... lempang kang !!! manja kemain lagi adik bongsu ann, balik nanti teman yuyu pergi rantau panjang auu..janji???




16 May 2014

Kita Sebenarnya ..................

Penulis : Unknown Masa : 7:00 AM Comments : Labels :
Assalamualaikum ...
Alhamdulillah hari nie dah tujuh hari yuyu puasa, syukur sangat diberi kesihatan yang baik dan berpeluang menikmati puasa dibulan rejab, tak sabar nak tunggu bulan ramadhan..semoga kita semua dipanjangkan umur untuk mendekatkan diri kepada Maha Pencipta :))

kalau dah kahwin nie leceh cikit, nak puasa sunat kena minta izin incik suami kan ..haaaa yuyu terharu sangat incik hubby amat amat memahami citarasa si isteri dia yang comey lote lote nih ..!!! *mata keatas. huahuahuaaa..

exceli yuyu tengah godek godek perut cik google cari resepi nak masak untuk berbuka puasa hari nie, tetiba terserepak dengan belog mak jermah nie then selongkar dia punya belog terjumpa lah kata kata yang tertarik lagi mengancam nih, so yuyu copy paste kata kata nie untuk tatapan kita bersama ..* mak jermah jangan marah hah kita curik kata kata nie tanpa bagi salam pun -,-

Kita sebenarnye lebih gembira menyambut 1hb Januari daripada 1 Muharram
Kita sebenarnye lebih tahu apa itu 14 Februari daripada 12 Rabiulawal
Kita sebenarnye lebih membesarkan hari Sabtu, Ahad daripada hari Jumaat
Kita sebenarnye lebih khusyuk mendengar lagu daripada mendengar Azan
Kita sebenarnye lebih suka lepak, tidur, tengok TV daripada sembahyang
Kita sebenarnye lebih tahu tentang artis pujaan kita daripada nama nabi-nabi Allah
Kita sebenarnye lebih suka menyebut hello!.. hai!.. daripada Assalamua'llaikum
Kita sebenarnye lebih suka menyanyi dangdut daripada berwirid, bertahmid
Kita sebenarnye lebih suka memuji manusia daripada Tuhan kita sendiri
Kita sebenarnye lebih suka membaca majalah hiburan daripada buku-buku agama
Kita sebenarnye lebih suka ke konsert, karaoke daripada ceramah agama
Kita sebenarnye lebih suka memaki, mengumpat orang daripada memuji mereka
Kita sebenarnye lebih suka mencarut, @#!*@!! daripada menyebut MasyaAllah
Kita sebenarnye lebih suka kemungkaran daripada berbuat kebaikkan
Kita sebenarnye lebih bangga dengan kejahilan kita daripada bersyukur dgn keimanan kita
Kita sebenarnye lebih cintakan urusan dunia daripada urusan akhirat
TETAPI...
Kita sebenarnye lebih suka menuju ke Syurga daripada ke Neraka
Layakkah kita dengan Syurga milik Allah SWT???
Wallahualam.
"Hai Kaumku, sesungguhnya kehidupan dunia ini hanyalah kesenangan sementara dan sesungguhnya akhirat itulah negeri yang kekal. Barangsiapa mengerjakan perbuatan jahat, maka dia tidak akan dibalasi melainkan sebanding dengan kejahatan itu.
Dan barangsiapa mengerjakan amalan yang saleh baik laki-laki maupun perempuan sedang ia dalam keadaan beriman, maka mereka akan masuk syurga, mereka diberi rezeki di dalamnya tanpa dihisab."
(Surah Al Mu'min; ayat 39-40)


Psst : kekadang kita terlalu leka dengan apa yang kita suka..:'( 




11 May 2014

Keluarga Tercinta ...

Penulis : Unknown Masa : 3:30 PM Comments : Labels :
Assalamualaikum ...

Salam tengah malam ... dah lewat macam nie belum tidur lagi??lewat kee?? uiittt malam masih muda..hihihi  iyee laa tengah teman incik hubby tengok citer cekarama lah nih, dia tuh kalau jarum kenek jam tak berada di nombor 12 memang tak reti nak tidur.. yuyu laa jadi mangsa dia kena jadi peneman sejati..uuweee..

malam malam camnie, tetiba rindu sangat dekat family. yuyu sangat berbangga mempunyai adik beradik yang ramai!! sangat beruntung, orang lain tak boleh nak rasa kebahagian dan kemesraan kami sekeluarga. Exceli yuyu mempunyai lapan orang adik beradik, lima perempuan dan tiga lelaki, yang sememangnya semua comel comel dan hensem hensem belaka!!*tetiba masuk bakul angkat sendiri pulak..alhamdulillah hasil usaha mak dengan abah mereka mendapat rezeki yang tak ternilai iaitu anak anak, iye laa ada yang dah kawin bertahun tahun masih belum punya anak, nak dapat sorang pun susah.. rezeki masing masing !!!

Mak dengan abah memang asal orang Kelantan, dulu dulu abah seorang askar yang berpangkat rendah jerr. zaman muda muda dulu abah orangnya budget hensem ramai gadis gadis suka kat abah..kononnya ala ala playboy gitu, kata nya laa..ntah betul ntah tidak kami adik beradik dengar jea.. heheheee.. dengan tinggi lampai, rambut alaa M Daun Kilau gituu, hitam manis dengan berluar besar bawah telah membuat mak jatuh hati ditambah pulak dengan hidung yang mancung ann... waaaa... *rekaan semata mata -_-' hikhikhik..

Akhirnya bulan dan bintang bersatu*alamakk lupa laa tahun bila ..:)..pada tahun 1979 mereka dikurniakan anak sulung lelaki yang diberi nama Mat Nawi.. alkisahnya nama abang sulung nie ada pergaduhan cikit, abah nak kasi nama Nawi tapi arwah datuk nak kasi Sani.. bagi menyelesaikan masalah nie,adil dan saksama Nawi diletakkan dekat surat beranak dan Sani pulak bagi nama gelaran... waaaaa... special betul anak yang sulung kan..almaklum laaa cucu kesayangan tuh ,hmm... untung laaa ..

Kehidupan mak abah dulu memang susah,tapi mereka tak pernah sekali pun mengeluh dengan ketentuan Ilahi..mereka tetap membesarkan abang dengan titik peluh sendiri, yuyu kagum dengan mereka!!! dua tahun kemudian lahirlah putera lagi,aiishh kalau tak yuyu mesti ada ramai kakak kan tapi tak apalah bersyukur dengan apa yang kita ada !!! putera nie diberi nama Mohd Syukri, dia dah kawin dan ada dua orang anak yang sangat comel..kecomelan anak dia tuh mewarisi maksdara dia arrr ..hahahahaaa*mata keatas ..abang sulung belum kawin, yang nombor dua kawin dulu.. ajal maut semuanya rahsia Allah kan so kita jangan sesekali merungut kawin cepat kee kawin lambat kee semua tuh dah ditentukan. yuyu nak berterima kasih dekat abang sebab dia sudi jaga yuyu selama yuyu berada diperantauan sejak 2008 hingga laa 2012.. walaupun yuyu tak berapa rapat dengan dia tapi dia tetap amik berat tentang yuyu.

Setiap ibu bapa mesti nak anak lelaki dan perempuan kan begitu jugak dengan mak abah yuyu, maybe mereka ingat mereka dah tak ada rezeki untuk mendapatkan anak perempuan, tapi mereka tetap sabar dan sentiasa berdoa akhirnya berkat penantian selama empat tahun mereka dikurniakan seorang puteri iaitu kakak yuyu laa kan yang diberi nama Shahida, dia dah kawin.. aiihhh abang yang sulung belum tapi adik nombor tiga dah?? hahahaaa...soalan yang betul betul membuatkan along tak nak balik kampung setiap kali raya...huahuahuaaa.. kesian along kan, aiishhh diorang semua tak pernah faham kan !!! ok sambung balik cerita tentang kakak yuyu, yuyu ada sorang kakak jea dia seorang yang rajin,tegas kalau dengan adik adik tapi tegas dia tak pernah disalah guna. kakak paling tak suka adik dia bercinta dengan monyet..tahu tak apa maksud cinta dengan monyet??? haaaa...gatai nak bercinta laa, sekolah tak habih lagi dah gatai nak mengelaa noh..ingat lagi kakak pernah pasang spy untuk intip yuyu selalu jumpa dengan budak lelaki mana kat sekolah..last last kantoi memang merah muka dah macam kena bakar time kena bebel dengan kakak..lepas kena bebel tuh esok nya jumpa lagi...hahahahaa...degil!!!

Selepas kakak dah tentulah yuyu kan, yang diberi nama Shahidayu..haaa nak sama dengan nama kakak just tambah dua huruf jea..hurrmm dah dapat kakak dah dapat abang tiba tiba dapat yuyu yang perangai makk aihhh mengalahkan anak tunggal, hihihi... degil iye jugak kot, tapi yang mebuatkan adik beradik yuyu tak tahan dengan perangai yuyu nie kuat merajuk, kuat menangis!!! kalau ada yang tak layan yuyu mesti yuyu nak nangis, nangis dah macam kena pukul..hahahahaaa..tak ada apa yang nak dicerita kan pasal yuyu..harap maaf semua!!! -_____-'

Lepas yuyu adik perempuan lagi, yang diberi nama Shakila... haaa nama dia femes cikit sebab selalu masuk carta 'mimpi shakila' hihihiii.. dia nie sangatlah pemalas, boros, suka tidur.. dia punya pemalas tue sanggup ikat perut gara gara malas nak goreng lauk,aiishhh yuyu memang angin dengan budak keding nie selalu kena bebel dengan yuyu sampai naik menyampah dia dengan yuyu.. itu dulu laaa zaman kecik kecik, sekarang dia laa best frenz yuyu yang selalu dengar masalah yuyu*ikhlas ke dia jadi pendengar setia eh?? tetiba rindu dia.... walhal baru jea dating dengan dia last week.. waaaa....susah nak tengok dia marah, tapi kalau tengok muka dia lama lama kita rasa nak marah ..dia suka buat muka tak bersalah, buat muka seposen tuh memang hobi dia ..lempang kang *_*

Yuyu ingat lepas dapat adik perempuan akan dapat adik lelaki pulak, aihhh apa ingat nie main pondok pondok ker masa kecik kecik dulu..yang buat anak pakai kayu pastu suami pulak main tukar tukar..huahuahuaa*rinduuuu saat tuh :'( .. tahun 1992 lahirlah seorang puteri lagi yang diberi nama Shapura..abah sayang giler dekat adik yuyu yang nie tak tahu kenapa maybe mata dia bulat kot..hahahahaa.. tak adalah gurau jea, adik yuyu yang nie kecik kecik dulu dia bulat auu selalu kena buli dengan yuyu sebab dia suka langgar yuyu dengan perut dia yang buncit tuh *alaaa tipu lagi ..hihihihii.. budak nih degil yang amat sangat, pastu kalau tak ikut apa yang dia nak mesti muncung sedepa then masuk bilik tendang pintu kuat kuat..adoiii nasib laaa kakak dia nie baik hati ikut jea kehendak dia..sekarang dia tinggal dengan yuyu, dia memang tak berkira bak bak nak keluar duit nih tapi yuyu tak lah sampai nak amik kesempatan atas dia kan..yuyu kan kakak yang baik!!!*cari baldi muntah sekarang ..:)

Ingat kan mak dah tak nak kasi kami adik dah, rupa rupa abah nak lagi anak laki.. dua tahun kemudian lahirlah adik lelaki kami, yuyu suka sangat sebab hidup yuyu begitu sempurna sebab mempunyai mak abah yang terbaik, ada abang ada kakak ada adik perempauan dan lelaki ..adik yuyu nie diberi nama Mohd Zulfikar, kecik kecik dulu dia jenis penakut nak pergi toilet selalu kena berteman pastu kalau teman dia tak nampak bayang kitaorang dia tak nak masuk toilet...dia punya penakut tuh bukan masa umur tadika jea tapi terbawa bawa sampai dah baligh auu.. aiishhh penakut yuyu pun penakut dia lagi..tak tahu dah nak buat macam mana, cemuh bebel tiap tiap hari tapi dia buat macam telinga pekak jea, ntah macam mana dia boleh berubah jadi berani cikit dari penakut tuh..sekarang dialah penyejuk hati mak abah sebab setiap kali balik hostel dia laa jadi imam kat rumah time solat..YaAllah tak sangka sungguh macam tuh sekali dia berubah..Alhamdulillah yuyu bangga dengan dia, semoga dia berjaya kejar cita cita menjadi seorang pendidik suatu hari nanti..

Pejam celik pejam celik kemudian kami dikurniakan lagi seorang adik perempuan yang diberi nama Shahizatul Akma mungkin yang terakhir!!!kedatangan dia memberi sejuta kebahagian kepada kami, mata dia lain dari kami semua mata dia agak sepet yuyu tak pasti dia mewarisi belah mana yang pasti dia memang adik kandung kami..-,-' dia begitu rapat dengan kami mungkin adik bongsu kan semua orang bagi kasih yang menggunung,jelez yuyu...sejak kecil sampai laa sekarang gelaran dia tetap tak berubah 'adik' itu laa nama yang kami panggil. dia seorang yang pandai setiap kali peperiksaan mesti memberi keputusan yang terbaik.bila dah nama adik bongsu mestilah diorang tak akan lalui kesusuhan macam abang kakak dia lalui kan, dulu kami kesekolah berbasikal jerr pukul 6.30 dah kena kayuh sampai sekolah berpeluh peluh.. tapi adik tak pernah pun kayuh basikal kesekolah, pergi sekolah abah hantar balik sekolah abah amik...best nyaa jadi anak bongsu ..time abah tak sihat siap boleh bawa motor sendiri pergi sekolah.. aiishh memang yuyu jelez sangat dengan kamu dik!!!! uuwaaaaa .....

Ya Allah Ya Tuhanku, kami bersyukur terhadapmu kerana memberikan kami abah dan mak yang sangat baik! Kami memohon kepadamu,Ya Allah, berikanlah mereka balasan sebaik-baiknya, atas didikkan mereka kepada kami adik beradik, dan pahala yang besar atas kasih sayang yang mereka limpahkan kepada kami. Peliharalah mereka sepertimana mereka memelihara kami! Ya Allah, ya Tuhanku, di malam ini aku terkenang semua itu, terlalu banyak budi mereka yang kami balas dengan menyakiti hati mereka, sedangkan kami tahu, Engkau melarang menyebut 'ah' kepada mereka. Didikkan dan asuhan mereka banyak yang telah kami ambil ringan, walhal kami lupa bahawa didikkan dan asuhan mereka inilah yang membuatkan kami menjadi manusia yang mengenali agamamu,ya Allah. 

Keselesaan sanggup dilupakan ketika mengadungkan kami 8 orang adik beradik, kesakitan sanggup dilalui ketika melahirkan kami, tidur malam mereka, kami ganggu, titik peluh mereka basah kering dalam membesarkan kami, namun tidak pernah mereka mengadu letih, juga tidak pernah mereka mengadu sakit. Berlapar demi kami kenyang, mencari harta yang tidak terkumpul kerana habis untuk pendidikan kami, namun kami lupa semua itu, Ya Allah! Kerana mereka tidak pernah merungut mahupun Mengadu kepada kami, ya Allah! 


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, perkenakanlah doa ini dan jadikanlah ini doa anak-anak yang soleh dan solehah iaitu dari kami anak-anaknya, Yang Engkau janjikan akan diperkenankan ya Allah ya Tuhanku! Aminnn!!!!!






10 May 2014

Selamat Hari Ibu ....

Penulis : Unknown Masa : 3:00 PM Comments : Labels :
Assalamualaikum....

Selamat Hari Ibu buat ibuku yang termanis, tercantik di dunia nie, alhamdulillah syukur kepada Allah kerana ibuku masih dipanjangkan umur, kesihatan yang baik dan sentiasa bahagia .. *nak peluk ibuuuuu ..:'(

Bila sebut perkataan ibu pastu dengar lagu berkaitan ibu automatik air mata nie nak menitis tak kira kat ceruk mana sekali pun!! rinduuuu makkk, rindu sangat sangat .... bagi yuyu setiap hari adalah hari ibu kerana pengorbanan seorang ibu terlalu besar, tanpa ibu kita tak akan dapat lahir ke dunia ini ..

Kita sebagai anak, tak akan mampu membalas jasa ibu yang selama ini membesarkan kita sehingga dewasa, walaupun beribu, berjuta wang dipertaruhkan. ia masih tak mampu membalas jutaan kasih ibu yang memang tak ternilai harganya dan semestinya tiada apa pun di dunia ini dapat membeli kasih seorang ibu.


Setiap hari adalah hari ibu..
yuu harap mek bahagia hari ini...
yuu cuma nak cakap yuu sayang mek sampai bila bila. mmuaahh

I LOVE YOU MUM ....


aihhh tak lupa jugak ucapan Selamat Hari Ibu buat ibu mertuaku, mekasih maa sudi menerima yuu sebagai menantu maa.. maa begitu baik,memahami dan mengasihi yuu walaupun kekadang tuh yuu terlebih manja..-_-' ehhh sorang lagi mak yuyu yang yuyu sayang, Selamat Hari Ibu buat mak angkat yuyu yang berada di Kota Bharu yang yuyu sentiasa merinduinya..mekasih mak sudi menyayangi ayu seperti anak kandung mak sendiri..Moga mak mak yuyu dipanjangkan umur, diberikan kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan sentiasa dalam keredhaan Allah.. Sayang mak yuyu ketat ketat -,-"

note: Alhamdulillah, yuyu dikurniakan rezeki oleh Allah mempunyai tiga mak... mak yang begitu menyayangi yuyu.. syukur!! :')

korang perasan tak yuyu bahasakan nama yuyu dengan mak berbeza beza kan??? ngeeee.... 'yuu' tuh menunjukkan diri yuyu nie teramat manja dengan mereka ...uuwaaaaa.... *nah!!batuu baling yuyu ... huahuahuaaa...aaiishh

09 May 2014

Semua Orang Boleh Berubah .....

Penulis : Unknown Masa : 12:00 PM Comments : Labels :
Assalamualaikum...

Manusia berubah kita boleh terima kan, kawan berubah pun boleh diterima lagi tapi kalau kawan baik yang berubah yuyu tak boleh terima. orang yang kita kenal dan rapat dengan kita selepas keluarganya boleh berubah macam tuh jea,kawan yang sentiasa berada disisi selama nie boleh sisihkan kita tanpa kita sedari kan...yuyu ramai kawan tapi yang rapat tak ramai sebab yuyu tak suka berkawan dalam kelompok yang besar, yuyu lebih selesa berkawan dalam kelompok yang kecil jerrrr..so kawan yuyu beberapa orang nie adalah kawan rapat dan kawan yang yuyu amat hargai..bukan yuyu jenis memilih kawan, TAK sama sekali, buat apa kalau ramai pun tapi kita tak selesa. betul tak?? biarlah dua tiga orang pun asalkan ada tempat yuyu luah perasaan dan menumpang bahu untuk menangis..

Tapi rasa macam sedih bila orang yang selalu bersama kita berubah, mula sisihkan kita..dulu semua tentang dia kita tahu sekarang?? banyak benda kita tak tahu... iye memang yuyu dah kawin tapi tak bermakna kita tak boleh nak story macam dulu dulu kan??*rasa nak nangis tepi lif rumah sikeding jerr .. sedih sangat.. sikeding (adik yuyu) dia memang best frenz yuyu hingga keakhir hayat yuyu...tapi dia pun dah mula sisihkan kan yuyu, dia kata yuyu dah ada 'teman' tak hiraukan dia dah...sampai hati dia cakap camtu kan, aiiishhh dah laaa sedih kawan baik sisihkan kita nie dia pulak cakap camtu... uuuwaaaaa ....

Ntah .. rasa macam malas nak cerita panjang panjang, biar lah kalau itu yang membuatkan kawan kita tuh bahagia.kita doakan yang terbaik jerr untuk dia..dengan siapa dia nak kawan, dengan siapa dia nak kawin itu hak dia kan, kita nie kawan dia jerr ..ada kita atau tak ada mungkin dia pun tak kisah kan ..eh??tapi kita tak nak kan benda tuh berlaku...hmmm

Untuk yang ada kawan baik tuh, jagalah persahabatan itu. belajarlah menghargai selagi masih ada. serius wehh tuan punya belog nih rasa sangat sangat sedih ...uuuwaaaaa ...

ok laaa babai, korang sentiasa kawan yuyu ..mmuahh

Teringin nyaa Nak Duduk Rumah Sendiri ..

Penulis : Unknown Masa : 2:00 AM Comments : Labels :
Assalamualaikum ...

Dah kahwin, anak belum ada tapi akan ada InsyaAllah ..target nak beli rumah!!nak ada rumah sendiri. siapa yang tak teringin nak duduk rumah sendiri kan, bina family sendiri, tapi yuyu belum ada rezeki ke arah tuu.. sabar sabar mana tahu kan rezeki nya tahun depan kee, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tak siapa yang tahu kan ..eh?best nyaaa kalau gaji yuyu nie lebat. hekhekhek

Hidup nie mesti laa kena ada impian kan, kalau tak ada impian memang tak kemana hala tuju kita. walaupun hanya lah impian, tapi kita akan cuba kearah itu kan ? kita akan berusaha untuk mencapai impian kita ..betul tak? sampai bila nak menyewa?? tiap tiap bulan keluar duit bukan main lebat lagi nak bayar sewa rumah, last last rumah tuh bukan milik kita jugak... kalau sewa rumah setakat 200 hinggit tak laa terasa sangat, ada lagi ke rumah sewa harga tuh eh?-,- hmm... kalau dah sampai separuh gaji nak bayar sewa rumah memang tenat arrr, bungkus kain baju balik duduk kampung lagi baik ... huahuahuaaa

Kalau asal orang senang tuh bersyukurlah banyak banyak, asal terdetik dikepala jea terus dapat *petik jari semua boleh dapat!! orang yang macam yuyu nie kena bermula dari bawah, terpaksa melalui kesusahan dulu.. tapi yuyu tak pernah menyesal lahir dalam keluarga susah sebab yuyu sentiasa menghargai setiap detik kehidupan yang yuyu lalui sehinggalah sekarang .. Alhamdulillah sekarang kami adik beradik dapat membuat mak abah tersenyum...T________T

Bila combined gaji yuyu dengan incik suami insyaAllah kami mampu miliki rumah sendiri tapi semua nya terletak atas rezeki kan, bukan kami tak berusaha cuma rezeki belum menyebelahi kami lagi.. perancangan Allah kepada hambanya adalah sebaik baik perancangan, semoga impian kami tercapai.. cepat atau lambat semua tuh tak penting, yang penting setiap urusan kehidupan kami diberkati Allah.. yuyu bersyukur sangat sangat dapat suami macam 'dia' .. *tetiba jea kan, mula laa nak merewang rewang ...-,-'




bilaa agaknya eh?? berangan sampai jatuh pokok tergolek golek dulu baru laaa dapat kot, betul tak ?? huahuahuaaa.. *_______*

08 May 2014

Detik Malam 31.01.2014

Penulis : Unknown Masa : 1:00 AM Comments : Labels :
Assalamualaikum ....

Memori nie sudah berlalu lebih kurang tiga bulan yang lepas, yuyu pun ingat ingat lupa dah sebelum yuyu lupa ingatan baik yuyu tulis dalam diari kesayangan yuyu nih..hewww..majlis akad nikah yuyu dengan incik suami pada 31.01.2014 bersamaan 29 Rabiulawal, sebenarnya dah boleh dikira 1 Rabiulakhir dah sebab berlangsung nya selepas maghrib, akad nya selepas isyak .. yang berlangsung di rumah yuyu sendiri -,-'

Hati yuyu time nie bercampur baur antara kegembiraan, kesedihan, kehibaan..terlalu sukar untuk yuyu gambarkan perasaan yuyu saat itu, adik, kakak dan kakak ipar sentiasa berada disamping yuyu.. mak dengan saudara mara sibuk didapur, abah pulak masih sibuk dengan urusan dengan tok imam.

Malam ini adalah malam yang amat bermakna dalam hidup yuyu, yuyu akan diijab kabul dengan seorang lelaki yang pernah menaburi janji untuk mengambil yuyu sebagai permaisuri hidup nya *tetiba nak nangis :') .. semoga dengan pilihan yuyu nie beserta dengan rahmat Tuhan akan berkekalan hingga kesyurga..amin..

Akhirnya pihak lelaki tiba di rumah yuyu, bakal suami yuyu kelihatan tenang mengadap tok kadi disebelah tok kadi adanya abah yuyu bapa mertuanya.. mereka berkata sesuatu yang yuyu tidak dapat dengar jelas sebab time tuh yuyu still berada di dalam bilik, kelihatan beberapa orang mengangguk angguk.kemudian mengangkat tangan mengaminkan doa begitu juga dengan yuyu, time tuh adik bongsu yuyu yang menjadi peneman yuyu..yuee dah sah jadi isteri!!bisik adik yuyu sewaktu yuyu menadah tangan, YaAllah time tuh tetiba air mata yuyu mula menitis jatuh keriba. dalam kegembiraan ada terselit kehibaan, keluarga yuyu sudah melepaskan tanggungjawab mereka kepada suami yuyu sekarang..

Tetiba abah datang memanggil yuyu untuk keluar, time tuh yuyu rasa nak nangis guling guling bila tengok muka abah yang begitu tenang waktu itu...sayang...panggil suami yuyu sambil dia memakai kan yuyu seutas rantai, yuyu berkata di dalam hati b... sayang serahkan diri sayang dan seluruh kehidupan sayang kepada b..sayang berharap b dapat menerima sayang seadanya..

Majlis akad nikah tuh kami sekeluarga buat sederhana jea, jamu untuk pihak lelaki, untuk orang solat hajat pastu jiran jiran terdekat jea..yuyu dipanggil untuk makan sekali dengan suami time tuh tengok lauk dah macam tengok lempeng jea tak rasa langsung nak makan..heheheee.. perasaan masih tak keruan, perasaan yang bercampur aduk.. yuyu tengok muka suami, dia pun tengok yuyu.. aiiishhh rasa nak lempang jea muka dia bila dia buat muka seposen tuh!!! *_*

Sudah nya majlis makan makan, diorang terus gerak nak balik.. time nak salam dengan suami rasa sangat janggal tambah pulak semua orang sekeliling memerhati kami *malu level lima dahh.. ok dah selesai untuk majlis malam itu..syukur sesangat semua berjalan dengan lancar ..yuhuuuu ...waaaaa air mata nie rasa nak meleleh jea macam chocolate moist bila terkenangkan suami *memang gatai kan...

YaAllah ! Bahagiakanlah hidup kami.Kurniakanlah kami zuriat zuriat yang menjadi cahaya mata dan penyeri hidup kami nanti.Doaku perlahan.

Aku sudah bergelar seorang isteri, sudah tentu banyak tanggungjawab yang perlu aku tunaikan pada suamiku dan keluarga yang aku dan suamiku bina nanti..Mampukah aku memikul tanggungjawab ini nanti?? Engkau permudahkanlah urusan kami YaAllah ... :')

wasalam ... :)





07 May 2014

Jom Serbuuuu Trick Art Museum I-city ....

Penulis : Unknown Masa : 3:00 PM Comments : Labels :
Assalamualaikum ....

hellooooo ...
Kalau ada masa jom laa serbu Trick Art Museum i-city nie, best oooo ..... dulu masa couple yuyu selalu datang dating dekat i-city nie, pergi tengok lampu warna warni jea sebenarnya sambil sambil tuh cuci mata tengok gelagat couple couple kat situ ... hekhekhek *zaman muda muda dulu jeaa .. lepas kahwin malam nie first time jejak sini, heret incik hubby pergi sini, thanks b sanggup tinggal bola sebab nak penuhi permintaan isteri tercinta nie. Mmuuahh setepek -,-.. agenda utama yuyu ialah nak serbu masuk muzium 3D yang mempamerkan lukisan yang amat amat menarik bagi yuyu.. balik dari i-city terus ke uptown gara gara sikeding nak cari sweater..perrhhh penat derr tapi layankan jugak kerenah dia tuu untuk malam nie jea okeh !!!

Disebabkan terlalu excited yuyu terus meng-up-date blog malam nie jugak.. huahuahuaa..thankz yea sayang sayang yuyu semua sebab penuhi niat yuyu nie, tanpa korang mesti yuyu rasa nak nangis tiap tiap malam*tanpa incik hubby jea -,-

Bagi yang pandai amik gambar dan pandai berposing tuu, sure gambar tuu nampak real. masuk Rm10 per head. kalau ada member card dapat diskaun 2%.okey yuyu malas nak membebel panjang panjang mata pun dah mula layu, bantal bucuk dah mula memanggil manggil so apa lagi jom scroll mouse korang ......
*sori laa wehh picture tak seberapa cantik, tak macam tuan belog nie -_-' sebab yuyu guna camera henpom jea pun ..













Cekelat Paling Sedap ...

Penulis : Unknown Masa : 5:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum....

Peepss.. nie nak citer pasal makanan yang boleh merosakkan gigi anda, kalau makan banyak lagi terasa nikmatnya kan -,- aiishhh bebudak memang suka dengan coklat kan, aiihh mak budak apa kurang nya.. ada yang sanggup tunggu anak tidur dulu baru makan cekelat beli siang tadi takut berebut dengan anak kan, haaa... siapakah dia?? not me okeh !! exceli yuyu tak suka sangat coklat nie, makan time teringin jea.. makan suka suka -_-' tapi kan dalam banyak banyak coklat yang pernah yuyu makan, coklat whittaker's Almond Gold paling sedappp sampai menjilat ibu kaki *terlampau sedapppp .... memang masuk dalam list top 3 coklat paling sedap...

serius yuyu cakap memang sedap coklat nie, bagi tekak yuyu laaa tapi kalau korang tuh yuyu tak tahu laa kan..lain orang lain tekak nya ..coklat nya tak terlalu manis, tak terlalu pahit, smooth dan creamy.. yang paling penting almond berketul ketul dalam tuu, tak macam coklat lain almond tak sekata atas tak ada, tengah ada bawah tak ada.. haaaa coklat nie memang almond padat, titik!!! terlalu tamak yuyu beli sampai tiga pack, mula mula tuh amik satu jea bila buat kiraan masih belum terlebih bajet so, amik laa dua pack lagi.incik hubby tak terkata apa apa bila isterinya kata coklat nie sedappppp siap muka lagi eh.


serius sedapp, harga?? 3paket 25.00 hinggit, 1paket 8.50 sen
tak mahal sangat tapi tak lah murah :)

exceli coklat nie banyak flavor, paling sedap bagi tekak yuyu almond gold dan original peanut slab rugi amik bittersweet peanut slab sebab tekak yuyu tak boleh terima, pahit ...sedih.. kebanyakan coklat kat Haji Ismail Group (HIG) dah naik harga laa.. sebab yuyu tengok kat google coklat nie 3paket 22.00 hinggit tapi time yuyu pergi dah lain harga...*makin femes makin mahal laaa kan..ttssskk




yang nie pun naik harga..tapi still murah dari kita tengok kat KL kan..

sedapp nih, mak nga abah pun suka.. lepas beli tuh terus perabih satu kotak nih .. huahuahuaa
harga?? 20.90 sekotak.. maybe dulu murah lagi kan ..*__*

cik daim nie kalau pergi Langkawi tak beli memang tak sah kan..;)

taraaa .... nampak cikit kan? korang tahu tak total semua nie berapa ratus duit malaysia??
haaaaa..... agak agak??? yang pasti atas 200 hinggit =)
habih duit incik suami, parak parak ...;))

babai.... haaa mesti ada yang tengah meleleh air liuq kang .. so sori coklat nya tinggal beberapa ketul jerr khas untuk yuyu jea.. hekhekhek






Pulau Langkawi_Part Penamat

Penulis : Unknown Masa : 1:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum.....

Okey mesti korang dah boring kan baca entry yuyu pasal percutian kat Pulau Langkawi kan... Eleh padahal korang jelezz kan..kan..baik mengaku,hekhekhek... Fine! Ni part last yuyu nak citer, lepas ni korang bersedia laa untuk hadap balik entry yuyu part percutian yang lain pulak.. Lokasi belum ada tapi dalam perancangan laa. -,- ok benda yang belum pasti jangan dicerita banyak nanti hampa pulak ..hmmm

Exceli kami bercuti dekat cini along sudah mintak pertolongan incik Google kasi tunjuk homestay yang the best untuk kami ,akhirnya jumpa jugak.. Nany House Homestay yang cantik lagi indah nie terletak di Lot 2331B, Kampung Bukit Temin, Jalan Makam Mahsuri, Ulu Melaka, Langkawi Kedah Darul Aman * cewaaahhh alamat full tuhh .. homestay nie merupakan rumah yang amat selesa bagi sesiapa yang ingin bercuti ke Langkawi berkeluarga atau berkumpulan. Lokasinya yang terletak hanya 1 kilometer jea dari Makam Mahsuri dan berada di tengah tengah kepulauan Langkawi, mula mula tuu sesat jugak kami nak mencari rumah tuu.. tuan rumah kata rumah kaler kuning, cari punya cari banyak pulak kaler kuning nya.. rupa rupa nya rumahnya agak ke dalam sedikit dari jalan besar, aiishh macam seram pulak... huahuahuahuaaa ..*orang penakut memang camni ..

nie hah rumah nya... besar wooooo ... 

masuk masuk jea, juling mata tengok susun atur dalam rumah puan Nani nie .. hekhekhek
memang cantik !!! *terasa macam rumah sendiri jerr -,-

nie bilik pasangan pengantin baru, simpel tapi tidur rasa macam tak nak bangun !!

nie hah bilik abang yuyu yang tak semenggah perangai nya, berebut bilik macam kanak kanak rebina sampai anak kat belakang di lupakan ... adoiii sabar jea laaa.. *_*

master room... dapat kat anak dara, tapi siang hari jea bertapa kat dalam nie malam terpaksa dan rela hati bagi dekat kakak yang sedang buncit hamil 4 bulan tuu -,-' ciann dia tidur dekat luar nanti kembung penyut tuh pulak, nayaaaa ... kenpunan pulak kami nie nak baby girlz ..aahhakk.. *iye iye jea baby girlz dalam penyut tuh kang..kua kua tengok boboy, huahuahuaa..

okeh yang balance tuh tidur dekat luar depan tv, yuyu nak kasi mak nga abah tidur kat bilik tapi diorang tak nak..kata nya selesa tidur dekat luar ramai ramai.. -_-'


jom terjah dapur ...
 pinggang mangkuk semua cukup lengkap arr kat rumah nih ...^__^'

cantik sangat halaman rumah nie... sukaaaa sukaaaa

kami pergi silap time arr sebab bukan musim buah anggur, pergi tengok pokok jerr.. nie picture sumber google jerr -_-' tapi tak rugi jugak sebab boleh makan buah pelam epal free makan sampai cirit birit wehh ... tsskk *__'


ehhh... ehhh sampai terlupa nak citer pasal transport, teruja sangat citer pasal rumah hak milik sementara nih eh.. kami sewa van yang muat 15 orang..

sumber google.. jangan marah hah -_-'


ok...babaiii 




04 May 2014

Warna Baju Raya ???

Penulis : Unknown Masa : 2:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum.....

Eh ,eh belum pape lagi dah pikir pasal warna baju raya .. puasa dah habis ganti ? alamakkkk sehari pun belum wehh *sambil tutup muka ..-,- best nya kalau tak payah ganti puasa kan, yuyu pernah taw dulu puasa full.. memang suka sangat sampai terjun tingkap pagi raya tuh ..huahuahuaaaa

Hari tuu yuyu ada tanya incik hubby ....
isteri  : b.. tahun nie first time kita raya sebagai suami isteri kan.. agak agak kan tahun nie nak baju tema apa ye?
suami : hmm... b pakai baju melayu yang mana ada jea, baju bertandang hari tuu pun baru lagi .. sayang laaa kalau tak pakai .
isteri  : aloooo.... *buat muka kesian
suami : tak apa lah nanti syg cari baju sama kaler baju tuh, boleh kan ... *pandai dia pujuk kita -__-'
isteri  : Okey !! kalau tak jumpa kaler tuh ? tak best arrr nak raya ... :(
suami : haaaaa... syg pakai baju yang bertandang rumah b hari tuu laa.. kan sama kaler :)
isteri  : aloooo .... nak baju baru *sambil hentak hentak kaki

ok fine, hari hari meroyan pasal baju raya ... lama lama rasa bosan pulak meroyan sorang sorang sebab incik hubby tak layan pun...hihihihiii

warna tema kami untuk raya tahun nie... haaa haaa haaa
-
-
-
-
-
-
-
-
kalau diizinkan Allah, InsyaAllah .. :')

dress Hana Bella tetap menjadi pujaan, walaupun hari hari lap air mata sebab sampai sekarang belum dapat miliki ..sok..sok..sok


ok ualls, nak heret incik suami pergi usha kain weekend nie .!!
Happy weekend u alls..Daa``daaa``

03 May 2014

Unik kerrrr ???

Penulis : Unknown Masa : 12:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum...

Peepss...ape khabar? sihat? yuyu sihat sihat jee..kerja macam banyak jerr, tapi still mood tak reti reti nak datang wehh ! sebab semalam cuti, esok sehari lagi kerja.. lusa cuti!!hah!! tak sabar nak cuti berehat sambil baring baring kat rumah.. bahagia nya rasa..hehehee..semalam tak sempat nak rehat eh?-,- semalam banyak masa habiskan dengan merajuk dengan orang tuuuu jeee, penat makk.fuhhh!! hahh kang kena pujuk,padan muka dia sape suruh main main dengan si cantik manis nih kan.. amik ko tiga baldi air mata.. Hahaha

Gara gara merajuk lama sangat terpaksa keluar dating lewat dahh..sedih :( tak boleh jejalan lama lama, semalam kita pergi One City Mall taw, korang pernah pegi tak? Mall baru buka dekat Putra Heights, niat dihati nak tengok cinema tapi hampa sebab??paham paham jee laa kalau public and then citer baru keluar confirm panggung full.. sok..sok..sok.. nak sedap kan hati nah ko posing nga bontot spiderman jee -_____-'


Hmmmm... baru nak rasa masuk panggung baru tapi tak kesampaian sedih lagi :( .. nampak macam lain macam jerr tempat ni, sebab lorong masuk dah macam nak masuk airport dah .. hihihi.. 

ticket tuh just touch jerr kat benda alah tuu dah boleh masuk... hilir kan tuuu -,-


Dah seat full buat apa nak lepak situ lagi kan buat sakit mata jee, jom kita pergi satu tempat ni incik hubby kata best, apa yang best ?? ikut jee laa kan, kang dia pulak merajuk. yuyu malas nak pujuk pujuk nih, rimas wehh ... hihihi .. tempat tu berada di tingkat paling atas kat Mall ni, penuh manusia wehh.. 

nie hah manusia duk kalut tengok pemandagan dari bawah kaki.. huahuahua.. pakat jakun semua rakyat kawasan nih eh, termasuk lah yang membebel ni ehh.. -_-'


gayat gayat ... tapi buat buat berani .. huahuahua





indah sungguh ciptaan yang Maha Pencipta ..hmmm...terpegun kejap*mata juling juling -,-

banyak lagi nak cerita sebenarnya tapi tangan nie macam penat pulak nak taip, lunch nie nak makan apa yee?? macam bosan pulak makan benda sama jerr -_-' hari nie incik hubby balik lewat kot, dia dah start ada ot pulak bulan nie..Alhamdulillah rezeki kan, rezeki Allah tak kan kemana kan, ada jea..setiap kali rasa susah mesti ada jalan penyelesaian kan..syukur sangat sangat

ok laa time'up!!!! mood kerja dah balik sini dah... jom kita sambung kerja, malas pun buat buat rajin noh sebab lady boss dah masuk.. huahuahuaa *hipokrit semata mata .. ^___^'


babaii ....





Daisypath Anniversary tickers