30 September 2014

Produk Double Stemcell Halal Dimakan ..

Penulis : Unknown Masa : 10:24 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum...




haiiii sahabat yuyu sekalian, hari nih tangan yuyu gatal gatal nak terangkan hal yang sebenarnya kepada semua..semua nie berkenaan isu yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM bahawa produk Double Stemcell itu tidak memiliki sijil halal yang sah, Okay bagi menjawab isu ini yuyu dah tanya salah satu stokis phytoscience dan ini jawapan yang yuyu dapat ..

"Bulan 8/2013 lagi syarikat dah buat permohonan untuk sambung logo halal."
"Tapi Jakim masih tak menjalankan kerja sehingga sekarang sehingga HQ ke luar negara untuk dapatkan kelulusan South Asia Fast Halal. Bahan Kandungan Double Stem Cell ini juga adalah 100% epal dan anggur. Tiada bahan lain untuk diragui.""Dan Double stem cell ada no KKM. KKM-163/S/25 JLD.214"

Merujuk pada gambar kat bawah nih yang ada logo halal tu, itu merupakan logo halal yang mana daripada sijil halal yang terdahulu. packing ini telah dikeluarkan sebelum sijil halal phytoscience tamat, yelaa bagi mereka yang dalam industri makanan ini mesti faham macam mana proses pembaharuan sijil halal ni memakan masa yang panjang. jadi, janganlah salah faham yang stemcell ni tak halal. Ianya halal cuma sijil halal mereka yang dah dihantar untuk diperbaharui tu belum siap untuk diproses lagi.




Ni buktinya Phytoscience ada sijil halal pada tahun lepas sebelum tamat pada bulan 8/2013..Proses pembaharuan sijil halal memakan masa yang agak lama.


Yang atas nih, Phytoscience tiada dalam senarai sebab yang nih bukan semak sijil halal yang sedia ada ..Bukan yang dalam 'waiting list' yelaa, kalau korang ada bisnes yang perlukan sijil halal dari JAKIM, lepas tuh sijil korang pergi hantar untuk renew sebelum dia tamat kemudian korang kena tunggu untuk dapat sijil halal korang tuh balik.. nak tanya adakah korang akan tutup bisnes korang sampai dapat sijil halal yang baru???Adakah korang akan tarik balik semua produk yang korang sudah dipasarkan??? Tepuk dada, korang jawab lah sendiri *_*

Yuyu bukan nak sebelahkan Phytoscience lagipun yuyu jual dan makan sendiri produk nih.. yuyu just nak jelaskan keadaan sebenar aje T_____T








No comments:

Daisypath Anniversary tickers